imagine

CURSA PENTRU FINANTAREA AFACERILOR A INCEPUT


-PENTRU ROMANII DIN GRECIA-

 

IMPORTANT!  Daca doriti sa fiti contactat de un consultant pentru a va oferi informatii suplimentare, va rugam sa ne transmiteti un e-mail la adresa:

office@eurobestteam.ro cu subiectul: vreau sa ma inscriu in proiectul "Start Business - Romani din Grecia",

specificand numele dumneavoastra complet si numarul de telefon

                                                                                                                      

imagine

OPEN: Inscrie-te GRATUIT in proiectul Start Business - Romani din Grecia pentru a-ti elabora planul de afaceri cu sprijinul lectorilor experimentati in antreprenoriat. Astfel, afacerea ta poate sa primeasca finantare de pana la 40.000 de euro.

Proiectul Start Business - Romani din Grecia  isi propune sa sprijine romanii din Grecia care au lucrat cel putin 1 an de zile in aceasta tara si care doresc sa revina in Romania si sa deschida o afacere. Proiectul se deruleaza pe o perioada de 3 ani incepand cu luna septembrie 2017 si este implementat de Euro Best Team in calitate de solicitant si cofinantator, impreuna cu partenerii din Grecia:  Asociatia Culturala Romano-Elena "ARMONIA" si Apopsi AE. Proiectul este finantat din fonduri europene prin Fondul Social European si de Guvernul Romaniei.

 

Proiectul va completa educatia antreprenoriala pentru un numar de 210 persoane, va sprijini participarea acestora la formare pentru a-si intocmi planuri de afaceri competitive si va finanta cele mai eficiente si sustenabile 25 de planuri de afaceri. Ajutorul public financiar pentru implementarea planului de afaceri de catre firmele noi infiintate in cadrul proiectului este de pana la 40.000 de euro si se acorda integral pe masura ce se desfasoara activitatea de dezvoltare.

 

Conditiile de inscriere si documentele necesare inscrierii in proiect pentru romanii din Grecia sunt urmatoarele:

 

- minim 18 ani (act de identitate);
- cetatenia romana;
- sa face dovada domiciliului sau a rezidentei in Grecia pentru cel putin 1 an in ultimii 3 ani (copie rezidenta);
- doresc sa se repatrieze pentru a infiinta o afacere nonagricola in mediul urban, intr-una din regiunile mai putin dezvoltate din Romania (declaratie pe propria raspundere);
- someri, persoane inactive sau persoane care au un loc de munca (contract de munca sau adeverinta somer);
- demonstreaza experienta antreprenoriala sau au avut cel putin un contract de munca in Grecia sau au urmat cursurile unor universitati din Grecia in domeniul in care vor sa infiinteze afacerea (contract de munca sau adeverinta);
- ultima diploma de studii obtinuta (se accepta persoane cu studii superioare, studii medii sau cu invatamant minim obligatoriu).

 

Inscrierile in grupul tinta se vor face in perioada septembrie 2017 – mai 2018.

 

DESCRIEREA PROIECTULUI:

Dintre cele minim 400 de persoane care vor fi informate cu privire la obiectivele si modalitatea de implementare a proiectului, vor fi selectate 210 persoane care vor urma cursuri de formare in domeniul antreprenoriatului. Prin urmarea cursurilor din cadrul programelor de formare, participantii vor dezvolta competente in elaborarea unui plan de afaceri, fapt care va determina cresterea sanselor de obtinere a unor finantari nerambursabile ulterioare a propriilor afaceri. Formarea profesionala se va realiza in sistem e-learning, element de imbunatatire a accesibilitatii utilizarii calitatii TIC, venind astfel in sprijinul persoanelor aflate la distanta, cu economie substantiala de timp si de resurse pentru deplasare.Vor fi elaborate 210 planuri de afaceri, care vor intra in competitie, iar 25 dintre acestea vor fi selectate pentru finantare.

Vor fi infiintate 25 de intreprinderi cu profil nonagricol in mediul urban, in cadrul regiunilor mai putin dezvoltate, prin acordarea de subventii in vederea implementarii celor 25 de planuri de afaceri selectate in cadrul proiectului. Vor fi incurajate cu precadere initiativele membrilor GT de infiintare de cooperative si/sau intreprinderi care vizeaza livrarea de servicii sociale in comunitate.

Cei 25 de intreprinzatori, ale caror planuri de afaceri au fost selectate in cadrul prioectului, obtin o finantare nerambursabila de maxim 40.000 Euro, pentru punerea in aplicare a propriilor planuri de afaceri, prin intermediul unui contract de subventie.

Ajutorul de minimis se va acorda in doua transe, dupa cum urmeaza:

1.       transa initiala, de maximum 75% din valoarea ajutorului de minimis, asa cum a fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri si cum a fost prevazut in contractul de subventie incheiat;

2.      transa finala, reprezentand diferenta pana la valoarea totala a ajutorului de minimis, se acorda dupa ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada ca a realizat, din activitatea curenta, in termenul de 12 luni aferent etapei a II-a a proiectului, venituri reprezentand minimum 30% din valoarea transei initiale. In cazul in care aceasta conditie nu este respectata, transa finala nu se mai acorda. Dovada va fi facuta prin inregistrarile contabile pe care beneficiarul ajutorului de minimis le va pune la dispozitia administratorului schemei de minimis.

Cei 25 de elaboratori ai planurilor de afaceri vor beneficia de:

- servicii personalizate de consiliere/consultanta/mentorat pentru implemenatarea planului de afaceri

- asistenta specializata in infiintarea intreprinderii si inregistrate la Oficiul Registrului  Comertului

- sprijin in implentarea planurilor de afaceri, prin asigurarea functionarii corespunzatoare a intreprinderii

- decontarea primei transe de 75% din ajutorul de minimis acordat

- consultanta personalizata post-infiintare, prin monitorizarea lunara a modului de implementare a planului de afaceri, prin intermediul vizitelor efectuate in teritoriu de catre expertii din cadrul proiectului.