Curs Expert Accesare Fonduri Europene - Acreditat ANC. ONLINE. Standard Nou 2023
COR: 242213
Reducere 35%
- ONLINE: 13 mai - 03 iunie 2024
- Număr referință SEAP: 04022018
- 15 ani de experiență
- Traineri consultanți și evaluatori
- 9 zile pregătire intensivă
- Aplicaţii MySMIS
- Modele. Studii de caz.
- Locuri Limitate
- Detalii: 0756 056 480
Învață să scrii proiecte câștigătoare!
Cursul Expert Accesare Fonduri Europene este un program esențial de pregătire pentru toți cei care doresc să acceseze sau să implementeze proiecte europene. Chiar și când organizația decide să aleagă un consultant pentru scriere, este nevoie de personal intern specializat și pregătit pentru a putea purta discuții specifice și pentru a participa activ la numeroasele decizii care se iau pe parcursul elaborării unei cereri de finanțare.
În cadrul cursului se pune accent pe familiarizarea participanților cu documentele de referință, precum ghidul solicitantului, grila de evaluare, manualul beneficiarului, dar și cu mediul legistativ și instituțional, proceduri, regulamente, instrucțiuni obligatorii în procesul de implementare.
Cursul se adresează proprietarilor de afaceri, coordonatorilor de organizații non-guvernamentale, managerilor care se pregătesc să implementeze, experților care doresc să se perfecționeze, cât și celor care aspiră la o carieră profesională în domeniul consultanței.
Sunt prezentate, analizate și exemplificate toate fazele de concepere și derulare ale unui proiect european, de la analiza oportunității de participare, până la constituirea și organizarea activităților de scriere, procesul de evaluare, contractare, implementare, închidere și sustenabilitate.
La finalul cursului, participanții vor avea capacitatea să parcurgă și să înțeleagă cerințele din ghidul solicitantului, să estimeze realist toate resursele necesare elaborării cererii de finanțare (resurse umane și materiale), să elaboreze strategia de proiect, să redacteze componentele cererii de finanțare, să urmărească procesul de evaluare și de contractare și să elaboreze planul de implementare.
Curs Expert Accesare Fonduri Europene este un curs practic, susținut de lectori consultanți experimentați, cu vastă experiență în elaborarea și implementarea proiectelor europene. Cursul își propune dezvoltarea abilităților și deprinderilor necesare redactării cererilor de finanțare.
Tematica acoperă Setul Complet de Competențe Europene
Modul 1: Cadrul legislativ și instituțional de referință
• Politica de coeziune a Uniunii Europene;
• Cadrul de finanțare al Uniunii Europene
• Cadrul general privind asistența financiară prin intermediul instrumentelor structurale;
• Instrumente structurale de finanțare;
• Planul Național de Reformă și Acordul de Parteneriat;
• Legislația națională privind implementarea fondurilor europene;
• Cadrul instituțional (AM, OI, ACP, DLAF);
• Programe operaționale și domenii majore de intervenție aferente;
• Norme de sănătate și securitate în muncă;
• Norme de protecția mediului;
• Norme privind relațiile de muncă eficace;
• Reglementări privind ajutorul de stat, achizițiile publice, protecția mediului, egalitatea de șanse, durabilitatea.
Modul 2: Documentarea și pregătirea elaborării proiectului
• Analiza ghidului socilitantului, grilei de evaluare, documentației anexate;
• Analiza cerințelor, condițiilor de eligibilitate;
• Analiza indicatorilor și rezultatelor proiectului;
• Analiza termenelor de depunere până la închidere și sustenabilitate;
• Analiza manualului beneficiarului;
• Analiza oportunității participării la un apel de proiecte din perspectiva cerințelor;
Modul 3: Stabilirea parteneriatelor
• Rolul parteneriatului în derularea unui proiect european;
• Analiza eligibilității beneficiarilor, aplicanților, partenerilor;
• Identificarea potențialilor parteneri;
• Elaborarea propunerii de parteneriat;
• Acordul de parteneriat, structură, conținut, modificări, actualizări;
• Negocierea parteneriatului;
• Stabilirea rolurilor și responsabilităților în cadrul parteneriatului, de la momentul înscrierii, până la sustenabilitate;
• Organizarea echipelor si resurselor în vederea demarării elaborării cererii de finanțare;
• Proceduri de comunicare, feedback și follow up în cadrul parteneriatului.
Modul 4: Elaborarea cererii de finanțare
• Strategia de scriere și planul de monitorizare de la depunere până la contractare;
• Elaborarea graficului GANTT;
• Studiul de fezabilitate, chestionare, sondaje, alte instrumente de analiză de oportunitate;
• Analiza cost-beneficiu;
• Redactarea componentelor strategice: scopul și obiectivele;
• Redactarea și descrierea indicatorilor și rezultatelor;
• Redactarea activităților și subactcivităților;
• Stabilirea resurselor umane – necesarul de competențe, lista de posturi, condiții privind experiența specifică, grila de salarizare;
• Stabilirea resurselor materiale și întocmirea listei de cheltuieli;
• Întocmirea planului de achiziții. Publicarea pe site-ul MFE, proceduri specifice;
• Întocmirea bugetului proiectului;
• Asigurarea temelor secundare și orizontale;
• Elaborarea metodologiei și a strategiei de implementare.
Modul 5: Evaluarea și contractarea
• Verificarea conformității administrative, verificarea eligibilității, evaluarea tehnică și financiară, soluționarea contestațiilor;
• Monitorizarea MySMISS;
• Cererea de clarificări. Tehnici de redactare a răspunsului;
• Listele intermediare și finale;
• Tehnici de redactare a contestației;
• Procesul de contractare. Clarificari, corecții bugetare.
Modul Scriere Proiecte Europene
- Cadrul programatic și instituțional al accesării fondurilor europene în România;
- Norme legislative naționale și europene în domeniul accesării fondurilor europene;
- Evaluarea Ghidului Solicitantului și a criteriilor de eligibilitate;
- Solicitanți și parteneri eligibili. Criterii. Acordul de parteneriat;
- Abordarea cererii de finanțare și organizarea activității de scriere;
- Scop, Obiective, Activități, Resurse umane și Resurse materiale;
- Planul și structura cererii de finanțare. Componente și etape în elaborare;
- Corelarea grilei de evaluare cu cererea de finanțare;
- Analiza cost-beneficiu conform cerințelor Uniunii Europene;
- Indicatori și rezultate: noțiuni fundamentale privind atingerea obiectivelor;
- Elaborarea planului de achiziții publice. Încărcarea în sistemul electronic;
- Graficul Gantt, corelarea cu activitățile și resursele proiectului;
- Elaborarea bugetului, criterii de optimizare, praguri valorice;
- Vulnerabilități și riscuri. Modalități de gestionare și diminuare;
- Procesul de evaluare, proceduri, etape, clarificări.
Modul Implementare Proiecte Europene
- Procesul de contractare, etape, durată, activități, responsabilități;
- Contractul de finanțare si actele adiționale, notificări, scrisori de informare;
- Autoritatea de Management și relația cu Beneficiarul. Responsabilii de proiect;
- Rolul și responsabilitățile beneficiarului de proiect, in implementare și în sustenabilitate;
- Elaborarea planului de management, a instrumentelor de monitorizare și control;
- Angajările, notificarea experților, organizarea echipelor, raportarea activităților;
- Lansarea proiectului – obiective, factori implicați, activități, resurse, rezultate;
- Manualul de identitate vizuală, materiale și activități obligatorii;
- Proceduri specifice de monitorizare/ vizite/ asistență la fața locului;
- Raportul tehnic de progres, raportul final, cererea de plată, cererea de rambursare;
- Contractele de achiziții/ tipuri de proceduri/ conflictul de interese;
- Eligibilitatea cheltuielilor. Cheltuieli directe și indirecte, criterii de eligibilitate;
- Managementul financiar – cont bancar, prefinanțare, rambursări, cereri de plată;
- Măsuri de informare și publicitate. Site-ul proiectului. Reclama și activitățile de PR;
- Egalitatea de șanse și dezvoltarea durabilă. Rol și modalități de îndeplinire.
Aplicaţii practice: Documente de referinţă
- Aplicație practică: planificarea activităților proiectului, verificare eligibilitate, corelare cu ghidul, activități și subactivități;
- Aplicație practică: elaborarea graficului Gantt conform activităților proiectului, verificare și corelare cu activități, buget, termene de raportare;
- Aplicație practică: întocmirea bugetului proiectului, corelare cu prevederile ghidului, perioada de implementare, experți;
- Aplicație practică: redactarea sustenabilității proiectelor, estimarea și simularea impactului financiar, social, organizațional, economic;
- Aplicație practică: întocmirea graficului de depunere a cererilor de rambursare, corelarea cu ghidul solicitantului, analiza financiară;
- Aplicație practică: redactarea unei notificări către AM/OI, scop, oportunitate, corelare instrucțiuni, modalități de redactare;
- Aplicație practică: redactarea unei solicitări de Act Aditional către AM/OI, scop, oportunitate, corelare instrucțiuni, redactare.
- Aplicație practică: întocmirea unui Raport de Activitate, corelare cu activități, fișa postului, plan de management, termene de raportare, documente justificative, alocare de timp;
- Aplicație practică: întocmirea unui Raport de Progres, corelare cu indicatorii, cu graficul Gantt și planul de management;
- Aplicație practică: întocmirea documentelor aferente Cererii de Rambursare, achiziții, contabilitate, fișa de pontaj, salarii, rapoarte de activitate.
De ce sa alegi acest curs
Program în cursul săptămânii seara, după job
Îndrumare și consiliere din partea formatorilor pe toată durata cursului
Curs 100% practic și interactiv: exemple de bune practici, studii de caz
Traineri autorizați
Suport de curs în format electronic și materiale de lucru GRATUITE
Modul special pentru pregatirea susţinerii examenului de absolvire
Teste online pentru pregătirea examenului de certificare
Curs acreditat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației: oferă toate competențele profesionale
Certificare Curs Expert Accesare Fonduri Europene
Certificat Acreditat
Cursul este acreditat CAFFPA* este recunoscut la nivel european, oferind, pe lângă diploma recunoscută de Ministerul Muncii şi Protecției Sociale şi de Ministerul Educaţiei, și tot setul de competențe profesionale (certificat EUROPASS).
Cursul se va finaliza cu o sesiune de evaluare în vederea certificării de către CAFFPA – COMISIA DE AUTORIZARE A FURNIZORILOR DE FORMARE PROFESIONALĂ A ADULŢILOR A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI.
Competențe Europene
Curs 100% practic
Lectori experimentați
Detalii organizatorice
Detalii de plată
- Preţul cursului este 1200 lei
- Prețul cursului este 850 lei, pentru înscrieri efectuate până la data de 21 aprilie 2024
- Plata se poate face cu transfer, online card, sau cash la sediul firmei
- Plată și în rate cu Card Avantaj
Curs Online/ZOOM
- 8 zile de curs / 3 ore pe zi
- Interval orar: 17:30 - 20:30
-
13, 16, 20, 23, 24, 27, 30 mai 2024
03 iunie 2024 - 27 iunie examen pentru certificare
Acte necesare înscrierii
- Copie Carte de Identitate
- Copie Diplomă Licență
- Copie Certificat de Căsătorie
- Copie Certificat de Naștere
Modul Inclus - Implementarea proiectelor
Scrierea unui proiect este o activitate consistentă, care implică mai mulți specialiști din domenii diverse. Este dificil ca o singură persoană, oricât de multă experiență ar avea, să poată acoperi toate ariile de interes precum: management, resurse umane, achiziții publice, contabilitate și financiar. De aceea, estimarea competențelor și organizarea echipei sunt esențiale pentru acoperirea tuturor cerințelor specificate în ghidul solicitantului și pentru maximizarea șanselor pentru ca cererea de finanțare scrisă să devină câștigătoare.
În etapa de organizare a scrierii, vor fi analizate resursele necesare de timp, competențe și resurse materiale. Chiar și în cazul în care beneficiarul apelează la un serviciu externalizat de consultanță, conducerea organizației, împreună cu echipa ce urmează să implementeze proiectul, trebuie să participe activ, alături de consultant, la toate deciziile care se iau în scrierea cererii de finanțare, astfel încât beneficiarul proiectului să între în cunoștință de cauza în acest proces complex, cel de accesare și implementare a proiectelor europene. Analiza ghidului solicitantului si înțelegerea pe deplin a cerințelor finanțatorului sunt fundamentale, deoarece planul de scriere se poate face doar pe un fond solid de cunoaștere. De aceea, în componența cursului, un rol importtant îl are modului de implementare a proiectelor.
Set Complet de Competențe Profesionale, conform Noului Standard European
(actualizat 2023)
- Asigurarea conformitatii cu cerintele legale
- Identificarea proiectului
- Gestionarea informatiilor de proiect
- Elaborarea documentației de finanțare
- Transmiterea documentatiei spre evaluare
- Asigurarea securitatii informatiilor
- Solutionarea problemelor de informare si comunicare
- Utilizarea instrumentelor TIC in procesul de pregatire si elaborare a proiectului
Lector - Elena Pavel
Elena Pavel este Evaluator de Proiecte Europene, trainer si Consultant, cu o vastă experiență profesională, dar și didactică. Elena pavel este cadru universitar si predă Cursul Evaluator Proiecte Europene de peste 10 ani. Elena a instruit peste 4000 de cursanți în management de proiect, accesare fonduri europene, evaluare de proiecte, politici publice europene; Susține cursuri și workshop-uri pentru scriere cereri de finanțare; Instruiește, în mod curent, personal din administrația publică în probleme de gestionare a fondurilor europene. Elena Pavel este economist și jurist, este absolventă a Academiei de Studii Economice și a Facultății de Drept, a unui Master în Geopolitică și RelațiiInternaționale și a unui curs postuniversitar în domeniul bunei guvernări; Este doctor în domeniul economiei și afacerilor internaționale al Academiei de Studii Economice din București;
Elena a participat la numeroase cursuri de perfecționare, atât în țară, cât șiîn străinătate și susține prelegeri la conferințe și summituri naționale și
internaționale pe teme de dezvoltare economică și accesare de fonduri
europene; Elena Pavel este trainer autorizat în Management de Proiect, Accesare Fonduri Europene, Evaluare de Proiecte Europene, iar în cadrul Euro Best Team susține cursul Evaluator Proiecte Europene, Experiența profesională, organizarea, abilitățile excelente de comunicare o recomandă pe Elena ca fiind unul din trainerii de top din domeniul accesării și evaluării proiectelor europene. Elena face parte din echipa Euro Best Team din anul 2007.
Lector - Elena Pavel
Lector - Elena Pavel
Elena Pavel este Evaluator de Proiecte Europene, trainer si Consultant, cu o vastă experiență profesională, dar și didactică. Elena pavel este cadru universitar si predă Cursul Evaluator Proiecte Europene de peste 10 ani. Elena a instruit peste 4000 de cursanți în management de proiect, accesare fonduri europene, evaluare de proiecte, politici publice europene; Susține cursuri și workshop-uri pentru scriere cereri de finanțare; Instruiește, în mod curent, personal din administrația publică în probleme de gestionare a fondurilor europene.
Elena Pavel este economist și jurist, este absolventă a Academiei de Studii Economice și a Facultății de Drept, a unui Master în Geopolitică și RelațiiInternaționale și a unui curs postuniversitar în domeniul bunei guvernări; Este doctor în domeniul economiei și afacerilor internaționale al Academiei de Studii Economice din București; Elena a participat la numeroase cursuri de perfecționare, atât în țară, cât șiîn străinătate și susține prelegeri la conferințe și summituri naționale și internaționale pe teme de dezvoltare economică și accesare de fonduri
europene; Elena Pavel este trainer autorizat în Management de Proiect, Accesare Fonduri Europene, Evaluare de Proiecte Europene, iar în cadrul Euro Best Team susține cursul Evaluator Proiecte Europene, Experiența profesională, organizarea, abilitățile excelente de comunicare o recomandă pe Elena ca fiind unul din trainerii de top din domeniul accesării și evaluării proiectelor europene. Elena face parte din echipa Euro Best Team din anul 2007.
Lector - Liliana Glejaru
Liliana Glejaru este consultant in domeniul proiectelor europene, Manager de Proiect si Evaluator. Liliana este MBA Project Management Professional Certification la Open University Business School, este formator de formare profesională acreditat și predă cursuri acreditate dedicate accesării fondurilor europene și implementării proiectelor europene din anul 2007, fără întrerupere;
În activitatea profesională curentă, elaborează cereri de finanțare și coordonează echipe de implementare în programe dedicate dezvoltării resurselor umane, dezvoltării IMM-urilor și dezvoltării infrastructurii;
Liliana a condus importante proiecte pentru realizarea unor platforme industriale și instalații din diverse industrii.
În ultimii ani, Liliana a susținut peste 100 de sesiuni de instruire atât pentru mediul privat, cât și pentru mediul public, în special în domeniul managementului de proiect și accesării fondurilor europene și evaluării cererilor de finanțare. Organizarea exemplară a materialelor și aplicațiilor de lucru, vasta experiență profesională și de formare, metodele de predare inovative și dinamica actualizării cu legislația și regulamentele Uniunii Europene, o recomanda pe Liliana Glejaru ca fiind unul dintre cei mai experimentați și valoroși traineri din România, privind susținerea de cursuri necesare dezvoltării abilităților de accesare, implementare și evaluare proiecte europene.
Curs Expert Accesare Fonduri Europene -100% practic și interactiv
Cursurile de management și accesare fonduri europene organizate de Euro Best Team sunt acreditate și sunt susținute de traineri cu minim 20 de ani de experiență practică.
Curs Expert Accesare Fonduri Europene este susținut de Euro Best Team din anul 2007 fără întrerupere. Cursul Expert Accesare Fonduri Europene a avut până în prezent peste 2500 de participanți, atât din mediul privat, cât și din instituții publice.
Curs Expert Accesare Fonduri Europene Acreditat oferă un cadru interactiv de învățare și selectează cele mai potrivite spețe și studii de caz menite să faciliteze actul de învățare.
Cursanții parcurg ușor materia și se implică activ în dezbaterile lansate de lector pe tot parcursul cursului.
Curs Expert Accesare Fonduri Europene este unul dintre cele mai apreciate cursuri de accesare fonduri europene, deoarece imbină intr-un mod util informatiile teoretice, aplicașiile practice si legislatia actualizata.
Fiind un curs online de accesare fonduri europene, se pot înscrie participanți de oriunde.
Atât teoria, cat și aplicatiile practice se susțin online. De asemenea, examenul de certificare cu comisie se susține tot în mediul onine.
Important: la cursurile de accesare fonduri europene organizate de Euro Best Team nu există taxă de înscriere suplimentară taxei de participare. De asemenea, Euro Best Team nu percepe taxă suplimentară de examen.
Curs Expert Accesare Fonduri Europene Autorizat CAFFPA
Ce Spun Cursanții Noștri:
Curs autorizat CAFFPA
Comisia de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională a Adulţilor a Municipiului Bucureşti, sub egida Ministerului Muncii şi Protecției Sociale şi a Ministerului Educaţiei.
Contact
Program cu publicul:
Luni – Vineri, 9:00 – 17:30
- Alina 0756 056 480
- office@eurobestteam.ro
- Str. Pitar Mos nr. 27, et. 1, sector 1, București
Formular informații suplimentare
Îți mulțumim pentru interesul acordat programelor noastre de formare! Toate informațiile despre acest curs se regăsesc și în pagină. Dacă nu ai timp să le parcurgi acum, nu-ți fă nicio grijă. Completează formularul pentru informații suplimentare, iar specialistul nostru de formare te va contacta în cel mai scurt timp pentru a-ți oferi toate informațiile de care ai nevoie.
Alte cursuri care te-ar putea interesa
Curs Admitere INM / Magistratură și Barou
110 ore de pregătire intensivă, cu dezbateri și aplicații din practica judiciară. Cursul acoperă toate …
Curs Formator
Acreditat
Curs Formator umărește dezvoltarea abilităților necesare obținerii competențelor de formator, atât la …
Curs Manager Proiect Fonduri Europene
Cursul Manager Proiect este un program complex de pregătire, care î;i propune familiarizarea …
Curs Expert Accesare Fonduri Europene
Curs Expert Accesare Fonduri Europene î;i propune dezvoltarea abilităților și deprinderilor …
Curs Inspector Resurse Umane/ REVISALAutorizat
Curs Inspector Resurse Umane vizează pregătirea celor ce doresc să înceapă o carieră în domeniul…
Curs Manager Resurse Umane
Curs Manager Resurse Umane se adresează tutuor celor care doresc să-și dezvolte abilitățile de leaderi…
Curs Evaluator Proiecte Europene
Curs Evaluator Proiecte Europene urmărește dezvoltarea abilităților necesare evaluării corecte a …
Curs Expert Achiziții Publice SEAP/SICAP
Curs Expert Achiziții Publice se adresează tuturor celor care doresc să dobândească competențe în…